Ekonomi

Mavi’nin 9 aylık konsolide gelirleri yüzde 130 artarak 7 milyar 325 milyon TL’ye, net kârı ise 1 milyar 158 milyon TL’ye ulaştı.

Türkiye’nin lider jean ve hazır giyim markası Mavi, 1 Şubat – 31 Ekim 2022 dönemini kapsayan ilk dokuz aylık finansal sonuçlarını açıkladı. Mavi’nin toplam gelirleri önceki yıla göre 130 artışla 7 milyar 325 milyon TL’ye ulaştı. önceki yılın dönemi. Şirketin net kârı ise yüzde 285 artarak 1 milyar 158 milyon TL’ye ulaştı. Dönemi 1 milyar 860 milyon TL FAVÖK ile tamamlayan Mavi’nin FAVÖK marjı da 25,4 oldu. Güçlü bilanço pozisyonunu koruyan şirket, faaliyetlerinden nakit yaratmaya devam etmiş ve net nakit pozisyonunu 1 milyar 134 milyon TL’ye yükseltmiştir.

Türkiye’nin perakende büyümesi hızlandı

Perakende sektöründe talebin yoğun olduğu bu dönemde Mavi, pazar payını artırarak tüketicilerin en çok tercih ettiği markalar arasında yer almaya devam etmiştir. Üçüncü çeyrekte perakende gelirleri 143, tek mağaza satışları ise 140 arttı. Güçlü performansında; Yüksek enflasyon ortamında sepet artışı ile birlikte %17’lik satış büyümesi, trafik artışı ve yeni müşteri kazanımı etkili oldu.

Mavi, yılın ilk dokuz ayında denim ve non denim olmak üzere tüm iş kategorilerinde 100’ün üzerinde büyüme gerçekleştirdi.

Dünya genelinde 459 mağaza ve yaklaşık 4.500 satış noktasında müşterileriyle buluşan şirketin küresel e-ticaret büyümesi yüzde 86 olurken, toplam satışlar içinde e-ticaretin payı yüzde 10 oldu.

Mavi, BİST Sürdürülebilirlik 25 listesine giren ilk ve tek hazır giyim markası oldu.

Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz , Mavi’nin ilk 9 aylık finansal performansı hakkında şu değerlendirmelerde bulundu:

“Üçüncü çeyreğin sonunda konsolide gelirlerimizde, FAVÖK’ümüzde ve net kârımızda yakaladığımız büyümeden çok memnunuz. İlk yarıda gösterdiğimiz performansın ardından 2022 büyüme hedefini yukarı yönlü revize ederek 120’ye çıkardık. Son rakamlar bu hedefe ulaşacağımızın güçlü işaretlerini veriyor. Dünyanın önde gelen jean markalarının ortasında yer alan Mavi, çok güçlü bir temele ve finansal yapıya sahip, iyi yönetilen bir şirkettir.

Tedarik zinciri kapasitesini, maliyetleri ve stokları en verimli şekilde yönetiyoruz. Artan maliyetlere rağmen raf çalışmalarımızın hızlı satış döngüsü sayesinde, doğru iş, doğru fiyat, yüksek kaliteİstikrarımızı koruyoruz.

Marka konumlandırmamız v e müşteri odaklı stratejimiz ile Başarılı performansı sürdürebiliyoruz. Mavi’ye artan tüketici talebi ve buna hızla cevap verebilecek çalışma çeşitliliğimiz sayesinde tüm kategorilerde planladığımızın üzerinde bir büyüme gerçekleştirdik. 1 milyon yeni müşteri Galibiyet hedefimizi aşacağımızı tahmin ediyoruz. Türkiye’de ve dünyada dijitale yatırım yapmaya ve CRM ile fark yaratmaya devam ediyoruz. 5 milyondan fazla aktif müşteri ve 3,5 milyon uygulama üyesiSizlerle sürekli iletişim halindeyiz.

En iyi yaptığımız şeye odaklanmak için; Jean pantolonlarda yenilik, yaşam tarzı ürünlerde yenilikler sunarak büyümeye devam ediyoruz. Bu periyot Serenay x Mavi Simgeson trendlere sahip kadınlar; Kıvanç’lı Mavi Siyah ve ProKoleksiyonları ile erkekleri premium işlerle buluşturduk. Uzay X Mavi Özgürlüğü işbirliği genç ve yeni müşterilerin kazanılmasında etkili oldu. Ayrıca Mavi Pro Tech premium dış giyim koleksiyonu, Aktif giyim gibi yeni iş kategorileri ile gardıroplardaki yerimizi genişletmeye ve yeni müşteriler kazanmaya devam ettik.

Öte yandan, All Blue stratejimiz doğrultusunda sürdürülebilirliği kurum kültürümüz, vizyonumuz, iş uygulamalarımız, çalışmalarımız ve büyüme hedeflerimize entegre etmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Blue in Autumn’un en sürdürülebilir çalışmasıdır. Mavi Kenevir Denim koleksiyonu sunduk Sürdürülebilirlik adına attığımız adımlarla son dönemde sürdürülebilirlik performansı yüksek, büyük ve likit şirketleri bünyesinde barındıran bir şirket oluşturduk. BIST Sürdürülebilirlik 25 endeksi dahil olan tek hazır giyim markası olduk. Daha güzel ve daha mavi bir dünya için çalışmaya devam edeceğiz.”

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort